odchudzanie i diety
odchudzanie, diety, zdrowie, wypoczynek, dobre samopoczucie - odchudzanie.b52.pl - wszystko o tym jak schudn望
 

jak schudn望 - dlaczego nie mo瞠sz straci na wadze | dlaczego nie mo瞠sz schudn望 - problemy i rozwi您ania


 

zdrowa dieta, zdrowa schudn望, ochudzi siDLACZEGO NIE MO浩SZ SCHUDN﹉

Usilnie si starasz, nie oszukujesz i nie mo瞠sz przy tym schudn望. Zaczynasz si zastanawiasz co robisz 幢e i w czym tkwi przyczyna. Dostarczasz przecie organizmowi mniej kalorii, a przynajmniej tak s康zisz a on zamiast spala tkank t逝szczow leniuchuje i nic z sobie z Twoich stara nie robi. Centymetr wyra幡ie przecie pokazuje, 瞠 nic nie uby這! Czy aby na pewno nie jest to Twoje wina? Sprawd幟y to:

JAK DU烙 ZJADASZ.
Aby si o tym przekona, musisz zacz望 prowadzi dziennik, kt鏎y b璠zie odwzorowywa Twoje codzienne menu. Oczywi軼ie posi趾i i ilo嗆 kalorii spo篡tych w ci庵u dnia musz by wpisywane uczciwie, bez oszustw. Bo po co sam siebie oszukiwa! Musz si tam znale潭 nie tylko posi趾i i "wci庵ni皻e" mi璠zy nimi przek御ki, ale ka盥y drobiazg w這穎ny do ust. Tym, czym Ci pocz瘰towano, cho熲y to by ma造 cukiereczek. Je郵i posi趾i rzeczywi軼ie s niewielkie to dodany baton, czy szklanka piwka nadrobi z nawi您k ten ubytek i zwi瘯sz Tw鎩 kaloryczny limit. Taki dziennik to 鈍ietna sprawa. Analizuj帷 kilka dni, z pewno軼i znajdziesz swoje grzeszki, czy te po prostu pope軟ione nieumy郵nie b喚dy.

CZY TWOJA RODZINA MA KΜPOTY Z NADWAG?
Sk這nno嗆 do tycia mo瞠 by uwarunkowana rodzinie, czy genetycznie, jednak瞠 mo積a z ni wygra. Pod warunkiem, 瞠 b璠ziemy konsekwentni. Najcz瘰tsz przyczyn oty這軼i u dzieci jest ich przekarmianie, b康 nagradzanie s這dyczami w dzieci雟twie. W ten spos鏏 uczy si dzieci z造ch nawyk闚. Zas豉nianie si rodzinn oty這軼i jest cech charakterystyczn dla os鏏, kt鏎e nie chc podejmowa walki z nadwag. Oty這嗆 uwarunkowana genetycznie jest bowiem rzadko spotykana.

ZA MAΜ ZJADASZ.
Paradoksalnie przechodz帷 na g這d闚k robisz sobie najwi瘯sz szkod. My郵isz, 瞠 organizm, kt鏎ego pozbawisz w ten spos鏏 energii si璕nie do zapas闚 tkanki t逝szczowej? Niestety tak si nie stanie. Jedno, co pewne to fakt, i zszokowany brakiem po篡wienia zwolni swoje procesy metaboliczne. Spalanie b璠zie zachodzi bardzo wolno, a nie oto nam przecie chodzi這. W d逝窺zym okresie czasu dochodzi co prawda do ubytku kilogram闚, ale jest to przewa積ie tylko woda. Poza tym po g這d闚ce wiele os鏏 powraca do starych nawyk闚 篡wieniowych czasami sytuacja nawet jest gorsza bo po takim po軼ie cz這wiek po prostu "rzuca si" na jedzenie. Rodzi to nieprzyjemne skutki w postaci szybkiego odrobienia kilogram闚 z plusem, organizm nasz bowiem przyzwyczajony zosta do mniejszego spo篡cia kalorii.

BRAK RUCHU
- D逝go pracujesz lub wylegujesz si za cz瘰to? Brak ruchu mo瞠 by powodem zastoju wagi. W陰cz sport do swojego 篡cia i nie rezygnuj z 獞icze, spacer闚, czy innej aktywno軼i fizycznej nawet po osi庵ni璚i wymarzonej figury.

W JAKIM JESTE WIEKU?
Je瞠li zbli瘸sz si do 50 - tki to z pewno軼i Twoja przemiana materii jest zwolniona. Okres, kiedy kobieta wchodzi w menopauz jest najbardziej dokuczliwy, r闚nie pod tym wzgl璠em. Je瞠li zmienisz swoje nawyki 篡wieniowe i zaczniesz wi璚ej si rusza mo瞠sz osi庵n望 sukces. Ogranicz s這dycze - to wr鏬 dobrej sylwetki.

WODA W ORGANI映IE?
Nadmiar wody w organizmie mo瞠 sprawia wra瞠nie, 瞠 czujemy si niezwykle ci篹ko. Osoby ze zwi瘯szon ilo軼i soli w diecie maj przewa積ie du穎 wody w organizmie. Jak wiadomo, s鏊 zatrzymuj wod, woda reaguje bowiem chemicznie z sodem, b璠帷ym sk豉dnikiem soli. Najlepiej znacznie ograniczy s鏊, a przy tym zwi瘯szy spo篡cie wody. Nie zatrzyma si ona w kom鏎kach a tylko je przep逝cze, usuwaj帷 szkodliwe produkty przemiany materii. Zatrzymywaniu wody sprzyja r闚nie za篡wanie niekt鏎ych lek闚, np. tabletek antykoncepcyjnych. Du篡 wp造w na zwi瘯szenie apetytu i magazynowanie t逝szczu maj sterydy, leki stosowane w leczeniu astmy, reumatyzmu itp. Podobnie rzecz wygl康a z niekt鏎ymi 鈔odkami antydepresyjnymi. Zwalniaj one bowiem tempo przemiany materii.

OBJADASZ SI WIECZOREM?
Ca造 dzie ogranicza豉 maksymalnie jedzenie a wieczorem napada Ci nagle g堯d, kt鏎y zaspokajasz nie dietetyczn przek御k a solidnym posi趾iem. Oto jedna z przyczyn, kt鏎a nie pozwala Ci schudn望. Tw鎩 organizm nie jest w stanie ju o tej porze spali kalorii zawartych w kotleciku, ziemniaczkach, czy stosie kanapek. Nawet je郵i w ci庵u dnia niewiele jad豉. Ostatni posi貫k powinien by spo篡wany oko這 18 - 19 godziny.

DOPADA CI STRES?
By mo瞠 nie wiesz, ale stres mo瞠 by jedn z g堯wnych przyczyn tycia. Wiele os鏏 pod wp造wem stresu objada si kompulsywnie (tzw. wilczy g堯d). Je瞠li musisz co zje嗆 zdecyduj si na potrawy niskokaloryczne: owoce, jogurty, chrupki chleb. Napady wilczego g這du nie s 豉twe do pokonania, w trudniejszym przypadkach nie ob璠zie si bez pomocy psychologa. Nie wstyd si prosi o pomoc! Podobnie rzecz ma si w przypadku nerwicy. Jedzenie pomaga - ale tylko na kr鏒ko - uwolni si od stresuj帷ych sytuacji, przyt逝mia uczucie niepokoju.

JAKIE LEKI ZA玆WASZ?
Istniej leki, kt鏎ych za篡wanie powoduje zwi瘯szony apetyt. Do grupy takich lek闚 nale膨 tabletki antykoncepcyjne, nasenne, czy przeciwdepresyjne, a w szczeg鏊no軼i sterydy. Sterydy do stosowania wewn皻rznego niesamowicie wzmagaj apetyt oraz powoduj zwi瘯szanie tempa odk豉dania si tkanki t逝szczowej. Wszelkie zmiany w odniesieniu do lek闚, ich zamiana musz by konsultowane z lekarzem. Pami皻aj, 瞠 nie wolno Ci przerwa leczenia bez zgody lekarza!

MASZ NIEDOCZYNNO汎 TARCZYCY?
Choroba ta przyczynia si do znacznego spadku przemiany materii. Tkanka t逝szczowa powi瘯sza si, nawet je瞠li jesz jak ptaszek. W豉軼iwe leczenie pozwoli przywr鏂i naturalne tempo przemiany materii i zrzuci zb璠ne kilogramy.

 

 

Copyright 2005 odchudzanie.b52.pl